آموزشی

نکاتی برای شستن چادر مشکی مجلسی و مدل دار

خیلی  از خانم‌ها ترجیح می‌دهند برای حجاب، چادر را برای پوشش خود استفاده کنند. امروزه چادرها در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار مثل چادرهای دانشجویی، لبنانی و …موجود هستند. این گونه چادرها به دلیل طراحی منحصر به فرد و آستین‌دار بودن، پوشش مناسبی برای بانوان فراهم می کند.

  • 455 بازدید
نکاتی برای شستن چادر مشکی مجلسی و مدل دار
ادمین سایت 18 آبان 1401

نکاتی برای شستن چادر مشکی مجلسی و مدل دار

خیلی  از خانم‌ها ترجیح می‌دهند برای حجاب، حجاب کامل یعنی چادر را برای پوشش خود استفاده کنند. امروزه چادرها در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار مثل چادرهای دانشجویی، قاجاری، لبنانی و …موجود هستند. این گونه چادرها به دلیل طراحی منحصر به فرد و آستین‌دار بودن، پوشش مناسبی برای کارمندان در محل کار و یا برای مادرانی که کودک خردسال دارند، می باشند.

شستشو روزمره و مکرر چادر با روش‌های اشتباه عمر آن‌ها را کوتاه می‌کند و آن‌ها را فرسوده می سازد پس برای شستشوی این گونه لباس‌های گران‌قیمت بهتر است این چند نکته ساده که تیم چادر پرهیزکار در جهت افزایش عمر و حفظ براقی و لطافت پارچه چادری برای شما آماده کرده است را بدانید.

🔘آموزش تکنیکهای شستن چادر مشکی

نحوه شستشوی لباس مشکی و چادر مشکی

چادر مشکی خود را با آب سرد بشویید و یادتان باشد در کل هر گونه لباس مشکی را نباید با آبی که درجه حرارتی بیش از 60 درجه داشته باشد، بشویید. آب سرد رنگ لباس را ثابت نگه می دارد و عمر پارچه را طولانی می‌کند.

لباس‌های مشکی و چادر مشکی خود را تا حد امکان داخل لباسشویی نندازید و آن‌ها را با دست بشویید و از چنگ زدن و یا چلاندن خودداری کنید.

بهتر است لباس‌های مشکی و چادر مشکی‌تان را با ماده مشکین شوی و یا شامپو بشویید تا بور نشوند و آسیب نبینند چون مواد اسیدی به پارچه این لباس‌ها آسیب می‌زند. برای شست و شوی لباس‌های مشکی می‌توانید از انواع مایعات شستشو مثل شامپو، مایع ظرفشویی و یا مایع دستشویی استفاده کنید. اگر چادر مشکی رابا مایع ظرفشویی بشویید، خیلی بهتر و براق‌تر می‌شود.

در صورتی تصمیم دارید از شامپو برای شست و شوی استفاده کنید، از شامپویی که مواد قلیایی کمتری دارد استفاده کنید.

❌نکته بسیار مهم:

 هیچ وقت مایعات شوینده و نرم کننده را مستقیما روی لباس نریزید!. ابتدا ماده شوینده را در آب حل کنید و بعد چادر را وارد آن کنید.


چرا باید از نرم کننده لباس برای شست و شوی چادر استفاده کنیم؟

  • برای کاهش الکتریسیته بعد از شست و شوی لباس‌ها و چادر مشکی از نرم کننده لباس استفاده کنید.
  • استفاده از نرم کننده باعث می‌شود چادر در استفاده بعدی پرز نگیرد ودر صورتی که نیاز به اتوکشی داشته باشد راحت‌تر اتو شود.

نحوه آب گیری و خشک کردن لباس و چادر مشکی

چادر مشکی را نباید بچلانید. ابتدا کمی در سبد فشار دهید و بعد مدتی صبر کنید تا هر قدر آب که می‌شود از آن خارج شود.

برای خشک کردن، چادر و مانتو مشکی آن را در سایه پهن کنید؛ چون پهن کردن این گونه لباس‌ها در آفتاب باعث تغییر رنگ آن‌ها و بور شدن‌شان می‌شود.

اگر ناچار بودید چادر را در آفتاب خشک کنید آن را از پشت (برعکس) پارچه روی بند آویز کنید.

برای خشک کردن چادر مشکی با لباسشویی هیچ وقت از دمای بالا استفاده نکنید.

نحوه اتو کشی چادر و مانتوی مشکی

1️⃣برای اینکه پارچه چادر مشکی و مانتوهای مجلسی شما براق نشود، آن را به صورت وارونه (برعکس) اتو برنید و تا حد امکان چروک‌ها را با بخار صاف کنید.

2️⃣تیم چادر پرهیزکار به شما عزیزان توصیه می‌کند که می‌توانید برای اتو کشی چادر یا لباس مشکی بین اتو و لباس‌های مشکی، یک پارچه نخی مشکی قرار دهید.

3️⃣برای اتوکشی از کمترین دمای ممکن استفاده کنید چون؛ پارچه‌های چادری از الیاف مصنوعی بافته می‌شوند.


چگونه از چروک شدن لباس‌ها در حین شست و شوی جلوگیری کنیم؟

*️⃣اگر لباس را با دست شسته‌اید، لباس‌ها را تماما خیس و دارای آب، روی بند پهن کنید تا کمتر چروک شوند.

*️⃣اگر لباس یا چادر مشکی خود را با ماشین لباسشویی شسته‌اید، برای جلوگیری از چروک شدن لباس، آن را سریع از ماشین لباسشویی بیرون آورده و تا رطوبت دارند روی چوب رختی آویز کنید.

*️⃣آب داغ باعث می‌شود لباس‌ها بیشتر چروک شوند؛ پس درجه دمای آب ماشین لباسشویی خود را خیلی بالا قرار ندهید.

*️⃣البسه سبک خود را با لباس‌های سنگین مثل؛ شلوار لی و حوله در ماشین نیاندازید، چون لباس‌های سبک‌تر بیشتر چروک می‌شوند.

به باشگاه مشتریان حجاب پرهیزکار بپیوندید

برای دریافت جدید ترین تخفیفات فروشگاه شماره موبایل خود را وارد کنید