آموزشی

رازهای ناگفته درست شستن، چادر مشکی

یکی از خاصیت‌های چادر مشکی این است که گرما را به خود جذب می‌کند، به خصوص در روزهای گرم تابستان که این مساله بیشتر احساس می‌شود.اما همه داستان این نیست، ممکنه موقع پوشیدن چادر با مشکل دیگری با نام سفیدک زدن مواجه بشوید.

  • 417 بازدید
رازهای ناگفته درست شستن، چادر مشکی
ادمین سایت 18 آبان 1401

رازهای ناگفته درست شستن، چادر مشکی

یکی از خاصیت‌های چادر مشکی این است که گرما را به خود جذب می‌کند، به خصوص در روزهای گرم تابستان که این مساله بیشتر احساس می‌شود. این جذب گرما باعث می‌شود که چادر مشکی خیلی زود بوی عرق گرفته و بویی نامطبوع از آن به مشام برسد. اما همه داستان این نیست، ممکنه موقع پوشیدن چادر با مشکل دیگری با نام سفیدک زدن مواجه بشوید.

در این مطلب تیم چادر پرهیزکار به نکاتی درخصوص شستن چادر مشکی اشاره می کنیم. همراه ما باشید.

شست و شوی چادر مشکی با روشی ساده

برای شستن چادر مشکی می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

✅برای شستن چادر مشکی حد المقدور از ماشین لباسشویی استفاده نکنید؛ برای شستن بهتر چادر مشکی بهتر است آن را با دست بشویید.

✅در صورت استفاده از ماشین لباسشویی برای شستن چادر مشکی، دمای آب را روی ۳۰ درجه تنظیم کنید. (البته برای شست و شوی با دست نیز بهتر است این نکته را رعایت کنید.)

✅هیچ وقت مایعات شوینده و نرم کننده را مستقیما روی لباس‌های مشکی نریزید.

✅برای استفاده از این مواد در ماشین لباسشویی نیز ابتدا مواد را با آب رقیق کنید و یا از توپک‌های مخصوص استفاده کنید.

✅تا جایی که می‌توانید از مایعات شست و شوی لباس مشکی استفاده کنید اما از انواع مایعات شستشو مانند شامپو، مایع ظرفشویی و یا مایع دستشویی هم می‌توانید استفاده کنید.

✅اگر چادر مشکی یا لباس‌های مشکی را با مایع ظرفشویی بشویید، خیلی بهتر و براق‌تر می‌شود.

✅بعد از شستن نیز بهتر است از نرم کننده‌ استفاده کنید تا الکتریسیته آن از بین برود.

✅تا جایی که امکان دارد از پودرها استفاده نکنید ولی اگر مجبور بودید که این کار را انجام دهید از پودر دستی استفاده کنید؛ چون پودرهای ماشین لباسشویی دارای آنزیم هستند و به این پارچه‌ها آسیب می‌زنند.

✅چادر یا لباس مشکی بهتر است با شامپویی که حاوی مواد قلیایی کمتر است، شسته شود.

✅برای شستشوی چادر ابتدا ماده شوینده را کاملا در آب حل کنید و بعد چادر را وارد آن کنید.

✅چادر مشکی را نچلانید و فقط کمی در سبد فشار دهید و مدتی صبر کنید تا هر قدر آب که می‌شود از آن خارج شود، و بعد آن را در جای مناسبی آویزان کنید تا آب آن کاملا خارج شود.

✅چادر مشکی را بهتر است با آب آشامیدنی بشویید.

✅چادر مشکی را در محلی دور از نور آفتاب پهن کنید، اگر مجبور بودید چادر را در آفتاب خشک کنید آن را از پشت پارچه (برعکس) روی بند آویزان کنید.

✅برای خشک کردن با ماشین لباسشویی نیز هیچ وقت از دمای بالا استفاده نکنید.

✅چروک چادر مشکی بهتر است با بخار از بین رود؛ و یادتان باشد هیچ وقت از اتو استفاده نکنید.

✅بعد از شستشوی چادر مشکی بهتر است از مایع نرم کننده رقیق شده برای آن، استفاده کنید. این کار باعث می‌شود؛ چادر در استفاده بعدی پرز نگیرد و در صورتی که نیاز به اتوکشی باشد راحت‌تر اتو شود.

در ادامه ی مقاله به بررسی سوالات متداول کاربران حین استفاده از چادر می پردازیم.

 

❓چادر مشکی‌ام پر از پرز شده؛ چیکار کنم؟

اگر بعد از شستن چادر مشکی آن را در مایعات نرم‌کننده که در بازار نیز وجود دارد، قرار دهید دیگر پرزدار یا الکتریسته‌دار نمی‌شود.

نحوه جلوگیری از پرز گرفتن چادر مشکی

برای جلوگیری از پرز گرفتن چادر مشکی و چروک نشدن آن بعد از شستشو و اتو کردن چادر یا مقنعه‌تان آن‌ها را داخل کیسه فریزر قرار دهید و یک شب تا صبح داخل فریزر قرارد دهید تا چادر شما پرز نگیرد و کمتر چروک شود. برای جلوگیری از پرز گرفتن چادر آن را با نرم کننده بشویید.

چگونه از سفیدک زدن چادر مشکی در حین شستشو جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از سفیدک زدن لباس و چادر مشکی آن را با پور لباسشویی نشویید، هنگام آب‌کشیدن لباس آن را بطور کامل و خوب آب بکشید. اگر لباس‌های مشکی‌تان را با ماشین لباسشویی شسته‌اید و سفیدک زده است، به این دلیل است که؛ ماشین لباسشویی به اندازه‌ای که شما با آب لباس را می شویید آب نمی‌کشد در نتیجه لباس مشکی سفیدک می‌زند پس، اگر لباس مشکی را با ماشین لباسشویی شستید یکبار خودتان آن را آب بکشید.

✔️تثبیت رنگ چادر و لباس‌های مشکی با چند راه حل ساده

1️⃣شستن لباس و چادر مشکی با سرکه باعث تثبیت رنگ مشکی آن می‌شود، این کار را حتما با سرکه سفید انجام دهید.

2️⃣برای ثابت ماندن رنگ لباس مشکی، درون ظرف مقداری نمک حل نمایید و لباس خود را پنج دقیقه در آن قرار دهید و سپس لباس را بشویید.

3️⃣به جای استفاده از پودرها یا صابون‌های شوینده از شامپو استفاده کنید، تا ثبات رنگ لباس یا چادر مشکی شما را بیشتر کند، این کار از ماندن آثار سفید روی چادر نیز جلوگیری می‌کند.

4️⃣در پایان هنگام خرید لباس یا چادر مشکی به جنس آن دقت کنید؛ زیرا تغییر رنگ چادر و یا چروک شدن آن تا حد زیادی به جنس پارچه بستگی دارد.

ما در گروه حجاب پرهیزکار تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا جنس پارچه‌ای خوب و مناسب که ماندگاری بالایی دارد را به شما پیشنهاد دهیم.
منتظر دیدار شما در چادر پرهیزکار هستیم.

به باشگاه مشتریان حجاب پرهیزکار بپیوندید

برای دریافت جدید ترین تخفیفات فروشگاه شماره موبایل خود را وارد کنید